Door de Euro4-norm hebben alle merken hun scooters moeten laten upgraden om aan deze strenge Euro4-norm te kunnen voldoen. Ook Vespa heeft hier haar scooters op laten aanpassen. Vespa is hiermee boven zichzelf uitgestegen en heeft haar allereerste e-scoter ontworpen. Vespa is er in geslaagd om een revolutionair ontwerp te combineren met de techniek van nu. Dit is de Vespa Elettrica!
Schoner, zuiniger en stiller
Net als iedereen werken ook scooterfabrikanten aan schonere en zuinigere motoren. Door de invoering van de Euro4-norm voor scooters staat de wereld van de scooterfabrikanten op zijn kop. Om niet achter te lopen op de andere scooterfabrikanten, moest Vespa aan de slag om zich te behoeden voor de strengere milieueisen. Vespa is hier, zoals we gewend zijn van Vespa, wederom in geslaagd door een revolutionaire scooter te ontwerpen die veel verwachten zal gaan overtreffen. Deze scooter is niet alleen zuinig, schoon en stiller, maar de Elettrica is een technisch hoogstandje in revolutionaire stijl!
De elektromotor
De elektromotor, waar de Vespa Elettrica van voorzien is, is een krachtige motor. Dankzij een continu vermogen van 2 kilowatt en een piekvermogen van 4 kilowatt is deze elektromotor een echte krachtpatser.
Revolutionair uiterlijk
Het ontwerp van de Vespa Elettrica is grotendeels overgenomen van de Vespa Primavera. Er zijn een aantal details aangepast zoals de vorm van het achterlicht. De lakkleur van de Elettrica is een unieke kleur. De zilverkleurige metallic lak zorgt ervoor dat de Vespa Elettrica altijd schittert. De blauwe accenten die je terugvindt op de velgranden, de bies op het zadel en de omlijsting van de Elettrica, benadrukken de elektro uitvoering.
LCD display
De traditionele wijzerplaat die wij allemaal kennen van Vespa is vervangen door een futuristisch LCD beeldscherm. Het LCD scherm toont de snelheid en de informatie van de batterij, de tijd, de temperatuur, de koppeling met je smartphone, etc.
VMP
De Elettrica is uitgerust met het VMP multimedia platform. Hier kan je smartphone dus aan de scooter gekoppeld worden. Het is nog niet bekend wat de technologische snufjes precies gaan inhouden, maar de kans is groot dat de scooter via je smartphone gekoppeld gaat worden aan de GPS en het internet. De mogelijkheden zullen dan ongekend zijn.
Accu en rijbereik
Met de nieuwe Elettrica moet je minimaal 100km kunnen rijden op een volledige acculading. Een lege accu opladen kost ongeveer 4 uur. De nieuwe accu is gebaseerd op de nieuwe Li-lon techniek, deze techniek is niet alleen milieuvriendelijker dan andere accu types, maar kan ook een hoog vermogen leveren en kent een gering zelfontlading.
Vespa Elettrica kopen of leasen
Wil je de Vespa Elettrica kopen of leasen dan moet je nog even geduld hebben. De Vespa Elettrica komt in 2018 op de markt, maar in welke maand de Elettrica leverbaar wordt is helaas nog niet bekend. Zodra deze bekend is brengen wij jullie natuurlijk op de hoogte!
Mocht u niet op de nieuwe Vespa Elettrica willen wachten dan hebben wij nog de Vespa Primavera of de Vespa Sprint voor u uit voorraad leverbaar.