www.gerardmulder.nl
Home Zoeken Advies Contact
Blijf op de hoogte! Kom eens langs! Vraag om advies!
Nieuws Blijf op de hoogte!

Vespa Primavera: opvolger van de LX zaterdag 29 November 2013

De eerste Vespa Primavera zag het levenslicht in 1968, het jaar waarin een nieuwe bewustwording zich meester maakte van de toenmalige generatie jongeren, resulterend in een grote schreeuw naar vrijheid. De Vespa Primavera zorgde 45 jaar geleden in die setting voor een frisse wind in een wereld die smachtte naar verandering, met vlotte, innovatieve lijnen, pittige prestaties, eenvoud en maximaal rijplezier. Hij was compact, wendbaar en snel en ontpopte zich dankzij die eigenschappen tot één van de langstlopende en meestgeliefde modellen uit de rijke historie van Vespa. De Primavera groeide uit tot een waar 'status symbool', dat hem zowel bij jonge meiden als jongens tot een populaire keuze maakte.

Nu, 45 jaar later, is de nieuwe Vespa Primavera terug van weggeweest, ondergedompeld in die kenmerken die zijn voorganger tot een legende hebben gemaakt. De nieuwe Primavera is jeugdig, innovatief, technologisch hoogstaand, wendbaar en dynamisch, het milieu niet uit het oog verliezend. Hoewel hij qua styling helemaal van deze tijd is, heeft hij dat frisse en jeugdige karakter behouden; de eigenschappen die zijn voorganger hebben gemaakt tot een cultmodel binnen de Vespa-familie.

De nieuwe Primavera arriveert op één van de belangrijkste momenten in de Vespa-historie, in het jaar dat tevens de zeer exclusieve Vespa 946 hebben mogen ontvangen. Gelukkig is de Primavera het eerste Vespa model wat voortborduurt op de styling van de 946. Door stylings-elementen als het nieuwe kuipwerk (met name de voorkant), het welvende zadel, het gave nieuwe instrumentenpaneel en de LED verlichtingsunits (voor en achter) doet de Primavera bijna denken aan een 'light'-versie van de 946. Ook is de Vespa Primavera uitgerust met een grotere wielbasis om de stabiliteit tijdens het rijden (iets) te verbeteren; terwijl dit geen afbreuk doet aan de wendbaarheid van het model.

Qua motorisch keuze is de Vespa Primavera leverbaar in verschillende varianten: volgens Piaggio allen gefinetuned op het gebied van uitstoot en onderhoud. De Vespa Primavera 50cc zal verkrijgbaar worden met een levendig 2-takt motorblok en een zuinig doch pittig 4-takt 4V motorblok (4.35 pk). De Vespa Primavera zal als motorscooter (rijbewijs A1) leverbaar worden met een 125cc 4-takt 3V motorblok (7.9 kW @ 7,700 tpm / 10.4 Nm @ 6,000 tpm). Voor dit laatste motorblok staan extreem lage verbruikcijfers opgegeven (waarbij wel 64 kilometer per liter gehaald kan worden) en een fijne service-interval van 10.000km. De tankinhoud bedraagt bij alle varianten 7 liter.

Vespa Primavera 2014: prijs en meer informatie

De nieuwe Vespa Primavera is vanaf eind 2013 in de Benelux leverbaar, zowel in 50cc als 125cc uitvoering. Qua kleurstellingen heb je keuze de stijlvolle kleuren Marechiaro Light Blue, Dragon Red, MonteBianco White, Vulcan Black, Crete Senesi Brown en Blue Midnight; die je kan combineren met drie exclusieve zadelkleuren en een groot aanbod van glimmende accessoires.

  • Vespa Primavera 50cc 2-takt: €2.749,-
  • Vespa Primavera 50cc 4-takt: €3.099,-
  • Vespa Primavera 125cc: €4.099,-
  • vorige pagina

    Copyright Gerard Mulder 2004 | Disclaimer | Webdesign: E-Marketing Support